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About us

Founders

our origin

Peru is home to rich biodiversity and microclimates that create conditions for unique superfoods and exotic fruits.

From the snow capped peaks of the Andes mountains to the lush depths of the Amazon jungle and the austere Pacific Coast deser, Peru´s abundance of special climates are the origin of unique foods found nowhere else in the world.
Peru land of variety

smartfood comes from smart places

1500

The first records indicate that the first owner was a Inca Cacique.

1600

A Spaniard married the chief's daughter and became a “Hacienda”, with the typical architecture of the time, which is still preserved.

1800

In 1813 the Argentine military man Francisco de Paula Otero arrived in Tarma, who married Petronila, daughter of the Aveleira family (who owned the Hacienda at that moment) and armed a small army to fight alongside General José de San Martin.
Having already finished the campaign, Francisco de Paula Otero was appointed the military political governor of the Tarma intendancy. Subsequently, Francisco de Paula Otero fights in different battles such as Junín and Ayacucho, which led him to be appointed a Major General of the Liberation Government and first prefect of Arequipa.

OUR BEGINNINGS

Hacienda La Florida was adquired by families of Italian immigrants, in 1940 and from that moment dedicated themselves to agriculture and cultural exchange with the locals, promoting the development of the area and creating jobs.

1940
OUR BEGINNINGS

Hacienda La Florida was adquired by families of Italian immigrants, in 1940 and from that moment dedicated themselves to agriculture and cultural exchange with the locals, promoting the development of the area and creating jobs.

Property of Esteban Gandolfo Frigoni

1955

Property of Esteban y Julia Gandolfo Peschiera

1970
Silvio in the Rosedal

Esteban was a great friend of the famous Peruvian writer Julio Ramón Ribeyro who used to visit the farm very often, thus dedicating his most famous work to Don Esteban, Silvio en el Rosedal.

1973
Monumento Histórico

El Ministerio de Cultura declaró en 1973 a la hacienda Florida Monumento Histórico

Propiedad de José Luis y Domingo Da Fieno Gandolfo

José Luis Da Fieno se casó con Inge Kreiner, una mujer alemana que visitó Perú a finales de los 70 como turista y se enamoró de Perú y de José Luis. Juntos formaron una familia y administraron Hacienda la Florida.

1981
Propiedad de José Luis y Domingo Da Fieno Gandolfo

José Luis Da Fieno se casó con Inge Kreiner, una mujer alemana que visitó Perú a finales de los 70 como turista y se enamoró de Perú y de José Luis. Juntos formaron una familia y administraron Hacienda la Florida.

GREENBOX SAC

GREENBOX SAC fundada por Johannes Da Fieno y Christian Suarez como forma de generar valor agregado e innovación.

2011
GREENBOX SAC

GREENBOX SAC fundada por Johannes Da Fieno y Christian Suarez como forma de generar valor agregado e innovación.

INTEGRACIÓN ENTRE INNOVACIÓN Y TRADICIÓN

Continuando con el propósito de integrar cultura y tradición y al mismo tiempo generar crecimiento económico y bienestar, se funda Greenbox, con el objetivo de industrializar sus productos agrícolas y ser más competitivos, llevando sus productos a los mercados internacionales. Desde sus inicios se han enfocado en ofrecer productos orgánicos, innovadores y de excelente calidad, cumpliendo con una trazabilidad impecable de la mano de prácticas sustentables con el medio ambiente y la comunidad.

"Es por eso que no pudimos encontrar un lugar mejor para fundar GREENBOX. Nos une la tierra y la gente, que tanto nos dio en el pasado y de ahí nace nuestro compromiso de crear trabajo formal, mejorar la calidad de vida de las personas y cuidar el medio ambiente. ¡Somos de allí y queremos cuidarnos! También queremos darle el lugar que se merecen a las mujeres locales, que siempre han tenido que luchar contra el machismo."

SOSTENIBILIDAD Y CALIDAD

Hoy en día damos un valor añadido a los productos que siempre hemos cultivado y consumido. Y gracias a eso, trabajamos de la mano de los agricultores, dándoles un precio justo y sin cambios durante todo el año. Esto les permite organizarse mejor y proyectar un crecimiento a largo plazo. Para seguir asegurando buenos precios tenemos que trabajar aún más en la innovación y el desarrollo de productos, desde los Campos Peruanos hasta las mesas de las familias de todo el mundo.

2011
SOSTENIBILIDAD Y CALIDAD

Hoy en día damos un valor añadido a los productos que siempre hemos cultivado y consumido. Y gracias a eso, trabajamos de la mano de los agricultores, dándoles un precio justo y sin cambios durante todo el año. Esto les permite organizarse mejor y proyectar un crecimiento a largo plazo. Para seguir asegurando buenos precios tenemos que trabajar aún más en la innovación y el desarrollo de productos, desde los Campos Peruanos hasta las mesas de las familias de todo el mundo.

- Certificación orgánica (campos) USANOP / EU / RTPO
- Se inicia la búsqueda de clientes en el Mercado Europeo, gracias a la cercanía que tenemos con dicho continente.

2014

- Certificación Orgánica
- Construcción de las instalaciones para la deshidratación de alimentos.

INTERNACIONALIZACIÓN

Primeras exportaciones a Alemania.

2015
INTERNACIONALIZACIÓN

Primeras exportaciones a Alemania.

Diversificación

Gracias a la apertura del mercado alemán, la cartera de clientes se ha ampliado así como la cartera de productos.

2016

- Certificación HACCP.
- Primera ampliación de las instalaciones para la producción de alimentos deshidratados.

GMBH

Greenbox Smartfoods GmbH Alemania

2018
GMBH

Greenbox Smartfoods GmbH Alemania

- Las exportaciones crecen casi 8 veces en comparación con 2015.
- Segunda ampliación de las instalaciones para la producción de alimentos deshidratados.
- PREMIO: PAI M1

2019

- Certificación BRC.
- NESsT – Fondo para fines sociales

I+D, MECANIZACIÓN Y AUTOMATIZACIÓN

Creemos firmemente que uno de los pilares más importantes es el desarrollo de las personas, la consolidación de equipos y el crecimiento colectivo enfocados en la innovación como generadora de ventajas competitivas.

2020
I+D, MECANIZACIÓN Y AUTOMATIZACIÓN

Creemos firmemente que uno de los pilares más importantes es el desarrollo de las personas, la consolidación de equipos y el crecimiento colectivo enfocados en la innovación como generadora de ventajas competitivas.

- Nuevos destinos de exportación, entre los que se encuentra Arabia Saudita.
- Ampliación de la capacidad instalada de la planta.
- Inversión en maquinaria y equipo
- Consolidación de equipo.
- Área de Innovación y Desarrollo (I+D)

business basics
fair prices high quality

We work hand in hand with farmers to offer them support and training
to ensure better production techniques and higher crop yields. We also ensure purchase of their products at fair prices, which enables them to become an active part of the value chain that helps the growth of their businesses. In this way, Greenbox guarantees itself a stable source of high quality products year round in order to meet demands of our customers.

Commited to our people

Greenbox promotes equality in our labour policies. Fair wages and constant training are a must. In addition, mothers that work with us can leave their children in our specially designed daycare center on the work site.

Minimal footprint

Environmental sustainability is necessary for our high quality products. At Greenbox, we care for the soil, air and water with organic crop practices that use organic agents to control pests. Also, biological waste is converted into compost. For our conventional products, we employ practices that don’t leave residues in fruits, water or soil.

guarantee

QUALITY CONTROL

Greenbox ensures its fruits are treated with optimal care along the whole supply chain. From the moment of planting to the harvesting, processing, packaging, storage and delivery of our products, Greenbox pays special attention to assure that its fruits retain de highest naturally-ocurring nutrition, flavours and aroma.

ORGANIC PRODUCTS

Greenbox ensures its fruits are treated with optimal care along the whole supply chain. From the moment of planting to the harvesting, processing, packaging, storage and delivery of our products, Greenbox pays special attention to assure that its fruits retain de highest naturally-ocurring nutrition, flavours and aroma.

FOOD SAFETY AND SECURITY - BRC

Greenbox ensures its fruits are treated with optimal care along the whole supply chain. From the moment of planting to the harvesting, processing, packaging, storage and delivery of our products, Greenbox pays special attention to assure that its fruits retain de highest naturally-ocurring nutrition, flavours and aroma.

ENVIRONMENTAL CARE

Greenbox ensures its fruits are treated with optimal care along the whole supply chain. From the moment of planting to the harvesting, processing, packaging, storage and delivery of our products, Greenbox pays special attention to assure that its fruits retain de highest naturally-ocurring nutrition, flavours and aroma.

CERTIFICATIONS

Commitment
GREENBOX PROMOTES SUSTAINABILITY

We work with smallholder farmers in the most fertile valley of the Peruvian Amazon and the Central Highlands in order to produce healthy foods of the highest quality. Greenbox promotes development in areas that lack infrastructure and adequate markets. Limited local demand prevents farmers from receiving good returns and consistent buyers. We ensure a fair price, provide technical assistance and help maximize production. In this way, we guarantee a high quality product and forge a committed team that promotes development for farmers and their families.

100%
Organic
100%
Non GMO
28
Nº Products
10
Export markets

”We bring you nature's best and give back to our communities”

250
Benefited farmers
100
Directly benefited families
65%
Women working at the company

”We bring you nature's best and give back to our communities”

GREENBOX DOESN’T WASTE ANYTHING THAT NATURE GIVES US

The organic waste from the production of dehydrated fruit and pulps is used to generate compost. That’s how we are be able to return the energy extracted from the soils, contributing to the circular economy. Compost is used in our own fields and the fields of the farmers.